cik lesung~


Thursday, May 17, 2012

sign

Beberapa hari lepas aku mengalami konflik hati. Dah lama betul tak alami. Dah memang tahap tak boleh study. Padahal tengah study week. Dan, dalam waktu ni juga, time aku tengah struggle gila nak try juga study, aku teringat satu ayat ni. Tiba ja mulut aku teralunkan ayat ni. Ayat ni aku hafal waktu darjah lima dulu. Terus aku cari tafsir.


بَلِ اللّهُ مَوْلاَكُمْ وَهُوَ خَيْرُ النَّاصِرِينَ ﴿١٥٠

150. Tetapi (ikutilah Allah), Allahlah Pelindungmu, dan Dia-lah sebaik-baik Penolong.

 Surah Al-Imran, ayat 150.
  
Maksud dia memang betul-betul kena batang hidung aku. Memang sharp. 
Aku lega gila. Allah ni, kalau Dia nak bagi petunjuk, dalam apa cara pun boleh. Ikut suka Dia lah nak bagi cara mimpi ke, cara bacaan dalam buku ke, terkeluar sendiri dari mulut macam aku ke. 

Lepas aku dapat hint tu, main blue clues la aku. Rupa-rupanya Allah ni nak dengar rintihan aku untuk minta pertolongan Dia rupanya.

Subuhnya, aku buat solat sunat hajat dan Alhamdulillah! Malam tu juga konflik hati aku tu hilang macam tu ja. Macam tak ada apa benda jadi pun. Serius, rasa tenang gila. 

mencarikonklusi ~ Aku yakin dengan pilihan Mu. 

No comments:

Post a Comment