cik lesung~


Saturday, August 11, 2012

SBE 4

Kali ni buat dekat sekolah bandar sikit. Sebuah sekolah yang bukan calang telah dipilih. Dari dulu lagi aku selalu dengar nama sekolah ni. Semalam, aku pergi fotostat borang-borang penting untuk bawa ke sekolah. Sempat aku bersembang dengan pak cik fotostat. Dia cakap, sekolah tu memang budak pandai. Aku kecut perut.

  • Kali ni manusia yang berSBE dengan aku, 14 orang. Great !
  • Guru Besar sekolah ni berpangkat datin. Great ! Lagi aku kecut perut.
  • Dalam ucapan dia waktu dia introduce dekat student, dia tak perkenalkan kami as cikgu. Tapi, kakak dan abang. Great !
  • Sekolah aku still tak putuskan hari Rabu ni cuti atau tak. Guru besar ikut keputusan cikgu. Walaupun pekeliling dah keluar. (Bukan pekeliling wajib ikut ke?) Great !


Sebenarnya, guru besar tu tak john langsung. Berdosa aku. Ingat dia sombong. Aku suka pensyarah atau guru besar yang bahasakan diri cikgu. Nampak humble gitu. Tak kisah la dia datin ke, tan sri paduka ke. Benda baru yang aku dapat hari ni, bila dia cerita pasal status sosial student kat sini. Ada yang parents drug-addict, yang kena dera, mak tiri makan setiap hari pukul 6 petang. Sebelum ni aku tak didedahkan sangat dengan semua ni. Ye la. Mana ada guru besar yang cerita benda buruk pasal sekolah dia. Mesti semua yang best-best je. Anugerah sana anugerah sini. Aku macam salute la dengan guru besar ni. Mungkin dia nak bagi overview pasal tugas cikgu ni. Bukan sejenis student yang kita akan face nanti. 

Untuk first day SBE kali ni, aku bagi 3 dari 5 bintang. Macam Sinaran Passport Kegemilangan pulak.

2 comments:

  1. tp mood SBE4 msti kurg ek sebb nk raya (*o*)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeah. amat sangatlah kurang. tak sabor nak penyek semperit kat rumah. hew hew

      Delete