cik lesung~


Friday, October 5, 2012

emak.

Hari ini mood aku biasa-biasa ja.
Habis kelas, pergi Tesco, makan, beli barang sikit, then balik.
Dah sampai bilik, tengah rehat dekat bilik, dapat mesej dari mak. "Hai anak mak. Buat apa tu?"
Terus aku kol. Sebabnya, dengan mak ni, tak best main mesej-mesej. Kaku. Tak puas nak bercerita panjang. Nak gelak-gelak lagi. Bagi aku, mak darjatnya tinggi. Aku takkan samakan dengan orang lain dengan hanya bermesej-mesejan. Itu pendapat aku lah. #ekstrem sangat ke?

Cerita punya cerita, aku lupa yang kredit aku tinggal RM1.20. Maklumlah, aku Maxis, mak Celcom. Akaun Maxis aku expired 2013. Sayang pulak nak tukar ke Celcom lagi. Tahun depan lah. Youth Club la katakan. Aku beli waktu aku youth-yolk dulu. Melalut. Last sekali, line aku dengan mak, terputus. 

Nasib baik cukup untuk hantar satu mesej dekat mak. 
"Nanti dah top up, nasuha call mak eh. Kita sambung cerita tadi tau. Doakan nasuha ! Babai mak ! Ailebiuu!"

Mak balas, "Thanks for your LOVE".

Terus aku rasa hari ni special gila. Mak, you just made my day ! Kalau la aku ada kredit lagi, nak je aku cakap dekat mak.
"Sayang nasuha tak cukup langsung nak banding dengan mak." 


my cofactor

kalau boleh, aku tak nak dia sakit.  aku tak nak dia susah. aku tak nak dia tua pun. Panjangkan umurnya, jangan Kau ambil nyawanya sebelum Kau ambil nyawaku. Aku tak kuat hadapi kehilangan Ya Allah. 


No comments:

Post a Comment