cik lesung~


Saturday, February 25, 2012

hari ini, hati saya sudah diisi. ;)

Seronok sebenarnya bila kita cari makanan untuk hati kita. Dapat pengalaman baru, jumpa macam-macam orang, boleh tengok macam-macam. Aku suka ayat Wardina Safiyyah, "Kalau kita nak buat baik, Allah akan hantarkan orang yang baik untuk membimbing kita". Lebih kurang macam tu la bunyinya.

Hari ni, aku ke PISA. Cadangan awalnya, nak tengok ceramah Ustaz Don. Kami bertolak pagi. Bila dah sampai sana, aku macam "Aik??". Ada pulak pertandingan nasyid. Wah wah wahh. Senyum sampai ke telinga lah aku. Tambah pulak budak maktab pun peserta. Ada lagi ekspo- ekspo makanan halal. Boleh jalan-jalan, makan-makan, minum-minum, tengok-tengok. Ceramah Ustaz Don tu sebenarnya 2.30 petang. Lepas solat Zuhur semua, masuk balik dewan tu. Nasib baik lah kami ni memang generasi awal, banyak lagi tempat kosong. Sebab nak tatap muka Ustaz Don punya pasal. Actually, bukan Ustaz Don sorang je, ada Ustaz Roslan Che Ros, Ustaz Akil Hay dengan bini dia Waheeda Wakaza Wakaza. Okay, not bad. Ustaz Akil Hay pun best. Cumanya bini dia tu kurang menyengat sikit dia punya penyampaian. Mungkin baru lagi. Takpe. Boleh belajar dari incik suami anda. Wakaza ! Wakaza ! 

And you know what !






tenenieeewwwwwww



At last ! Dah dapat beli !! Sebelum ni dekat mana pun aku serbu asyik habis ja. 


 Shot dari atas. *Kamera handfon je


 Do you see my Ustaz Don tengah semangat bercakap? thehehe



 Wakaza ! Wakaza !


  Snap ambik hati je ni Mawi. heh

mencarikonklusi ~ Ada seller Quran Digital dekat satu booth ni nak promote barang dia. Dia panggil aku PUAN. Rasa ter remuk hati sebenarnya pada usia sebegini dipanggil sebegitu. Apa apa pun, saya suka hati pada hari ini. Saya suka ! saya suka ! Nikmat ilmu Allah bagi, saya dapat rasa. Bak kata Hilal Asyraf, lagi luas dunia ilmu yang kita cari, lagi terasa kerdil sangat diri ni. Yer dak? 

Pssttt. Ustaz Don sangatlah hensem kalau tengok secara langsung. Sekian.

Credit to muniyatishukari dan timahishak.

No comments:

Post a Comment