cik lesung~


Monday, July 2, 2012

Jaga hati tu penting. Sebab benda ni lah yang akan menjadi punca satu masalah. Macam mana nak jaga hati?  Hati ni halus kan? Senang terkoyak, tercalar. Senang sangat. Dalam konteks student macam aku yang sehari hari hidup dengan kawan, memang penting sebenarnya menjaga hati. Kadang-kadang benda yang kita sendiri tak sedar sebenarnya boleh ja jadi punca hati orang calar. Kita kena jaga betul-betul segala benda yang orang sudah nampak. 

Malas aku nak berkias panjang. Muka.Wajah. Perlu jaga. Maksud aku ekspresi. Ekspresi muka tu bagi aku satu benda yang penting. Sebab aku mudah faham riak muka orang. Jadi, kalau tak suka mana pun seseorang terhadap seseorang, jangan tunjuk sangat. Orang boleh tahu. Kebetulan pula, kalau Allah nak tunjuk orang yang sedang diekspresikan wajahnya itu, kantoi beradab lah. Kalau tak buat muka, muka kamu cantik, kawan. Tapi, bila dah buat muka macam tu, kamu dah membazir tenaga urat muka kamu. Dan ketahuilah, kamu memendekkan umur kamu untuk dekat kepada usia tua. Walaupun mekap setebal 17 inci sekali pun.  

mencarikonklusi ~ Sebab tu, aku malas nak ambil tahu hal orang. Nanti diri sendiri jadi banyak fikir. 

No comments:

Post a Comment